10 tipů, jak nastartovat hubnutí, když jsou delší dny a teploty jdou nahoru

Dnes se chci s vámi podělit o to, jak se dá vždycky nastartovat hubnutí. Nejraději na jaře nebo v létě, v zimě se mi hůř (co hůř – přímo špatně) plní bod 1 a 3 – však za chvíli uvidíte.

Co mi tedy vždycky pomohlo a pomůže? Nejsou to žádné fráze, ale skutečné věci, kterými se řídím. V létě to jde mnohem snadněji, léto je před námi, tak tuto dobu využijte 🙂

Tak jdeme na to.

10 tipů je zde.

Fungují současně. Jenom jedna věc nebo jen několik nemá efekt.

1. Vstávej dřív

Ráno je brzy vidět, není důvod spát dlouho. Vstávám nejraději v 6:00, nejpozději v 6:30 i o víkendu nebo na dovolené. Proč? Stihnu ráno to nejdůležitější.

2. Hydratuj

Ať se ráno tělo správně rozjede. Voda se účastní spousty metabolických procesů v těle. Ráno vypiju sklenku vody s aloe a pak si dám hrnek teplého zeleného čaje (mám speciální směs zelených čajů a bylin pro čištění těla a spalování tuků). Nebo naopak. Podle nálady.

3. Ráno cvič nebo se hýbej

Půl hodiny ve všední den, hodinu o víkendu věnuji rannímu pohybu. Ať už je to svižná procházka, lehký výklus nebo jiné cvičení (to ale musím mít připravené, protože vymýšlet cvičení až ráno, je plýtvání časem). Někdo má rád sestavu jógy nebo taichi – toto necvičím pravidelně, protože bych nad sestavou pozic a pohybů musela přemýšlet (to bych potřebovala mít na papíru tahák). Takže preferuji svižnou procházku nebo výklus a v půlce cesty si dám pár posilovacích, protahovacích cviků nebo pár pohybů z taichi či jógy, které si zrovna vzpomenu.

Můj důvod ranního cvičení? Rozběhnu metabolismus, tělo celý den lépe spaluje, energie přijatá během dne je totiž spotřebovávána i na regeneraci po cvičení. A také – mám splněno a nemusím si cvičení plánovat během dne. (Cvičení je pro tělo na straně “dávej”. Napřed dávej, potom ber. Má to logiku)

4. Výživná snídaně

Snídám až po cvičení. (Pokud o víkendu mám v plánu hodinu pohybu někde venku, tak si třeba předem kousnu do banánu nebo do jablka nebo si dám malou porci smoothie, ale velkou snídani si nedávám.)

Součástí snídaně je opět voda (doplnění hydratace po cvičení), zelený čaj a pak ještě kafe (kofein pomáhá spalování). Určitě si při snídani zajistím dostatek bílkovin, sacharidů s nízkým GI, vlákniny, vitaminů a minerálů. Do snídaně (a dopolední svačiny) spíše zařazuji ovoce. Snídani beru jako základ a nikdy ji neošidím (podle pravidla napřed tělu dávej, dávám do snídaně maximum živin, hned ráno je splněno a pak přes den můžu víc “brát”). Stane se, že nemám moc času ji sníst, tak rozděluji napůl – mám tak i dopolední svačinu.

Tipy na letní výživné a detoxikační snídaně vám určitě dám také.

5. Hodně čerstvé zeleniny

Od oběda do večera jím hodně zeleniny. Oběd, odpolední sváča a večeře musí obsahovat zeleninu. Hodně zeleniny. Obří saláty z listové zeleniny, dušená zelenina jakou součást hlavního jídla k obědu, hlavně listová…. Saláty maximálně poleju trochou kefíru, použiji sprej s vinným octem, trošku soli a bylinky (třeba kopr)

6. Žádné sladkosti

Pokud toto dodržuji bez výjimky, hubnutí se nastartuje rozhodně. Ale v létě je tolik čerstvého ovoce, všichni pečou skvělé koláče a bublaniny a co s tím? Ve vedru si všichni dávají zmrzlinové poháry a co s tím?

Podělím se o pár fit receptů na zdravé zmrzliny a na zdravé sladkosti (bez cukru).

7. Pohyb venku během dne

Sezením určitě nikdo nezhubne. Ani ležením v bazénu nebo u bazénu. V teple je sice fajn posedět ve stínu a moc se nehýbat, ale pohyb je potřeba. Bylo prokázáno, že sedět v kuse déle než 3 hodiny ruší veškerý účinek cvičení. Pokud tedy ráno budete cíleně cvičit a přes den budete aktivní, tělo se nezpomalí.

8. Žádný alkohol (nebo naprosto minimálně)

A hlavně ne večer. Večerní popíjení (ještě spojené s ponocováním) vede k ranní únavě a znemožní vám ráno brzy vstát, cvičit a snídat.

9. Žádné tučné věci

Pokud se vyhnete tučným sýrům, uzeninám, tučným masům, celkově odlehčíte stravu a lépe tělo bude detoxikovat a uvidíte, že se budete cítit svěží a budete mít více chuti k pohybu.

10. Žádné ponocování

Pokud půjdete spát nejdéle ve 23 hodin, ráno v 6 budete schopni vstávat. Můžete namítnout, že klidně jdete spát ve 2 ráno a v 6 vstanete, ale dlouhodobě tento režim nejde zkombinovat s ranním cvičením a výživnou snídaní. Pokud ponocuju, tak ráno nemám chuť ani cvičit ani jíst. Tělo prostě ještě spí. A kruh ponocování, ranní únavy a nechutenství zůstane uzavřený. Pokud to máte změnit, tak léto je nejlepší čas naučit se brzy vstávat, ráno snídat a cvičit a tento kruh rozetnout.

 

Blanka Roučková

Poradce pro výživu a suplementaci, fitness trenér, váš wellness kouč

Nejsem zastáncem složitých řešení (jídelníčků, cvičení...) Mám ráda jednoduchost, protože základní jednoduché věci dokáže každý dělat jeden každý den. Mít výsledky je jedna věc, udržet si je trvale, je mnohem obtížnější. Proto se zaměřuji na základní zdravé návyky, které jsou trvale udržitelné. Definovala jsem to jako princip NEJPRVE TĚLU DÁVEJ, POTOM TEPRV BER. Funguje 100%.

Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů