399 tipů, které pomohou i tomu nejlínějšímu člověku dostat se do kondice

Na tenhle článek jsem narazila na jednom americkém webu, když jsem hledala nějakou inspiraci na smoothie. Každopádně mne to rozesmálo. To by chtěl úplně každý 🙂

Článek pojednával o tom, jak postupně začít cvičit, jak postupně začít běhat, jak postupně začít měnit nezdravé jídlo za zdravější alternativy, jak postupně začít posilovat, jak vybírat sportovní oblečení a boty a ke každému z těchto okruhů bylo 15 – 40 podtipů. No šílenost.

Když je toho na vás příliš

Přiznám se, že jsem byla opravdu totálně líná to jenom celé číst. U druhého tipu (který měl asi 35 podtipů) jsem se nějak zasekla. Jak se tedy mají ti líní Američané dostat do kondice, jsem se nedověděla, vzdala jsem to příliš brzy (oni se to asi také nedozví). S pomocí kolečka na myši jsem projela nadpisy až dolů na stránku, takže vím, co bylo dál, ale prokousávat se tím? Prostě 399 tipů je příliš (a to se považuji vyloženě za studijní typ).

Znáte to? Takové to „to fakt nedám“ vyplývající ze situace, když je něčeho PŘÍLIŠ. Příliš informací najednou, příliš času, který by to zabralo, příliš detailů, složitostí, kterým nerozumím, příliš cizích slov, příliš obav …..

Věci, které máme dát do života, musí být jednoduché. Jinak to vzdáme kvůli něčemu, čeho je příliš.

Do života patří jednoduché věci

Už jste někdy, milé dámy, pořídily cvičební program na DVD v nadšení, že od zítra začnete cvičit a do půl roku budete mít postavu jako ta slečna na obalu?

Jednou jsem takové DVD měla. Bylo to 12 DVD, na každém 3 úrovně téhož cvičení, mělo se cvičit 6x týdně 20 minut a za 36 týdnů jste v úžasné kondici. A výsledek? Nikdy jsem nedošla dál než do půlky třetího DVD v první úrovni. Každý rok několik let po sobě jsem začínala znovu a znovu. Dva a půl týdne. Doba, po kterou vydrží nadšení a po které vzdáváme, když nám věci perfektně nesedí do životního režimu.

Bylo to moc složité. Dojít pro DVD, pustit počítač, pustit DVD, převléct se, přinést si karimatku a činky… ale to vše muselo být v době, kdy nikdo nebyl doma, abych měla volné místo na cvičení a aby na mě nikdo nekoukal a nekomentoval moje snažení. Bylo příliš složité tuhle konstelaci chytit (bylo složité číhat na ten prostor ke cvičení).

Osvobozující je uvědomit si, že takhle ne. Že tohle mne omezuje, že to nechci dělat a že kvůli tomu nejsem špatná. Já jdu radši ven. Chodím. Beru s sebou psa. On je rád. Když během chůze zastavím a zacvičím si, tak pro kolemjdoucí to vypadá vždycky tak, že bláznivá ženská si hraje se psem.

Jsou jídelníčky jednoduché nebo složité?

Stejně to je s úžasnými jídelníčky. Klientka Alice mi říkala, že měla přesně napsaný jídelníček. Byla z toho nadšená, protože nemusela vymýšlet jídlo a jedla přesně podle toho rozepsaného jídelníčku. Bavilo ji to však stále méně a jsme zase u toho, dva a půl týdne a konec.

Najednou se cítila strašně omezená rozpisem jídel, na která neměla zrovna chuť nebo když byla mimo domov a bylo složité jíst přesně podle rozpisu, začala to porušovat. Bylo toho příliš a Alice začala být líná – rezignovala. A to se starala jen o sebe.

Klientky, co mají děti, muže, po práci na starost domácnost, vaření a všechno, tak se po počátečním nadšení shodují na stejné věci. Omezující. Je příliš protivenství. Rodina podle hubnoucího jídelníčku jíst nebude, takže paní Eva vařila sobě extra a zbytku rodiny extra. Nakupovala dvojmo, chystala různé svačiny na výlety, o víkendu chystala dvojmo všechna jídla od snídaně po večeři. A ještě poslouchala, ať toho nechá, že to stejně nefunguje, ať se nají normálně. Možná by i fungovalo, ale byla ve stresu a stres kazí všechno.

Věci fungují, když jsou natolik jednoduché, že se dají dodržovat dlouhodobě. Na paní Evu toho bylo příliš, začala být líná, protože byla z toho unavená a skončila. A čeho se dočkala? Však jsme ti to říkali, že ti to nebude fungovat… (Tohle je fakt nejhorší – žádná podpora, vyžer si to za to, že se pouštíš do něčeho nového a my jsme to říkali, že to je k ničemu… a nemáte žádné výsledky, akorát depresi)

To je jako s jazyky. Věčný začátečník se to naučí nebo se posune na další úroveň, když přestane být samouk a vezme si učitele, který s ním vede konverzace, úkoluje, kontroluje a pomůže překonat bod zlomu = den, kdy vyprchá nadšení a uvědomíte si, že je to všechno jenom řehole a když jste se dobrovolně rozhodly do toho jít, tak už musíte dělat, jinak výsledky nebudou.

S hubnutím a udržením váhy stejně. Složité věci, na které je člověk sám, jsou prostě příliš. Vzdáváte to s tím, že jste líné a že jste opět selhaly.

Výsledky pro líné (a unavené věčnými neúspěchy)

Víte, jaký životní styl mají dlouhověcí lidé? V podstatě líný. Nejsou to ti, kteří nejvíc sportují ani ti, co hodně těžce fyzicky pracují. Ale ani ti, co celý den sedí a ani ti, co příliš jedí. Střídmá vyvážená strava, mírná pohybová aktivita, častý pobyt na čerstvém vzduchu, minimum stresu.

Já mám teď jenom zásadní 1 tip. Maximálně zjednodušující a fungující.

Snídaně, do které nacpete všechno

Nacpat do snídaně všechny potřebné živiny, vysloveně nacpat tělo živinami hned ráno. Dá se to udělat, ale není to snídaně typu chleba s máslem a plátkem sýra a k tomu rajče – to fakt NEEEE.

Výživnou snídani lze udělat velmi rychle a jednoduše. Můžu o tom dlouze vyprávět, protože tak snídám každý den, přes 15 let (to je doba …. někdo 15 let bojuje s nadváhou, já jsem od té doby nemusela bojovat ani o udržení váhy, místo toho jsem stihla spoustu jiných věcí a získat plno zážitků bez omezování, diet, přehnaného cvičení)

A ostatní zjednodušit také. Nepřejídat se, hýbat se průběžně, jak to jen jde.

A víte co? Podpora! Takže ten svůj bod zlomu ani nezpozorujete, protože v té době přijdou výsledky, které vás nakopnou dál. Individuální vedení, komunita ve FB skupině – všichni se snaží o totéž.

Klientka Vlaďka mi napsala: Po týdnu mám dole 3 cm v pase a stejně 3 cm i přes boky. A po dalším týdnu: Vše je tak, jak si to představuji. Centimetry klesají a váha šla už o půl kila dolů. Nebojte se, nehladovím.

Pokud vás zajímá, jak do snídaně nacpat všechno, co tělo potřebuje a mít splněno hned ráno, napište mi. Pošlu vám krátkou videoinformaci a pak se můžeme domluvit na realizaci.

 

 

 

Blanka Roučková

Poradce pro výživu a suplementaci, fitness trenér, váš wellness kouč

Nejsem zastáncem složitých řešení (jídelníčků, cvičení...) Mám ráda jednoduchost, protože základní jednoduché věci dokáže každý dělat jeden každý den. Mít výsledky je jedna věc, udržet si je trvale, je mnohem obtížnější. Proto se zaměřuji na základní zdravé návyky, které jsou trvale udržitelné. Definovala jsem to jako princip NEJPRVE TĚLU DÁVEJ, POTOM TEPRV BER. Funguje 100%.

Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů