Kalorická peněženka

Utrácíte moc kalorií?

Představte si svoji denní kalorickou potřebu jako peněženku, ze které můžete brát. Utratím kalorie za snídani, za oběd, za nápoje, za svačiny, za každý pamlsek, který sním. A výsledek?

Pokud během dne utratíte víc kalorií, než máte k dispozici, tak to znamená, budete tloustnout. Pokud se vám podaří jídlo poskládat tak, abyste byli správně vyživeni a neutratili za to příliš kalorií, něco vám zbyde. To jsou úspory ve prospěch hubnutí. A nebo to jsou úspory, díky který si můžete dát zákusek, pivo, víno, čokoládku, dobrůtky a nemusíte se bát, že přiberete.

Pokud o svém jídle budete takto přemýšlet, můžete krásně hubnout. Prvním krokem je vědět, kolik mám každý den ve své kalorické peněžence, pak dobré plánování. Pak se naučíte určité vychytávky, jak jíst, abyste tělo dobře živili a přitom neutráceli moc kalorií, které vám pak zbydou na to, abyste si užívali a nebo abyste pohodlně hubli.

Šetřím = hubnu?

Můžete si říct, že když neutratíte nic, zhubnete. Částečně to je pravda. Ale neutratit nic = zůstat bez živin. Jsou výdaje, které prostě musíme udělat. Ve výživě to znamená, že tělo musí dostat určité množství bílkovin, sacharidů, tuků, vitaminů, minerálů, vlákniny, antioxidantů atd…. Když nedostane, tak začne chřadnout, fungovat nesprávně a pokud zhubnete, bude to vykoupeno špatnou kondicí (v lepším případě). Takto funguje třeba drastická dieta.

Jako v běžném životě. Můžete žít úsporně, ale věci jako nájem, elektriku, vodu, teplo, to platit musíte, pokud si chcete udržet slušnou střechu nad hlavou. Tak je to i s živinami pro lidské tělo. Určité množství musíte tělu dát. A to jsou ty nutné výdaje.

Můžete nakoupit 20 g bílkovin a utratit za ně 680 kcal. Můžete také nakoupit 20 g bílkovin a utratit za ně 230 kcal. Můžete si dát pivo a utratit za něj 350 kcal, ale můžete vypít po obědě vodu a tím tuhle kalorickou „částku“ ušetřit. Můžete chybně zvolenou snídaní utratit klidně i polovinu kalorické částky, ze které potřebujete pokrýt ještě další 4 jídla.

Berte výživu jako hru. Utrácejte kalorie efektivně.

Toto naučím zájemce v 7 denní výzvě – sledujte, zda je zrovna otevřená. www.zijuwellness.cz/7dni-vyzva

 

Blanka Roučková

Poradce pro výživu a suplementaci, fitness trenér, váš wellness kouč

Nejsem zastáncem složitých řešení (jídelníčků, cvičení...) Mám ráda jednoduchost, protože základní jednoduché věci dokáže každý dělat jeden každý den. Mít výsledky je jedna věc, udržet si je trvale, je mnohem obtížnější. Proto se zaměřuji na základní zdravé návyky, které jsou trvale udržitelné. Definovala jsem to jako princip NEJPRVE TĚLU DÁVEJ, POTOM TEPRV BER. Funguje 100%.

Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů