Když chybějí bílkoviny, přibývá tuk!

Když bílkoviny v jídelníčku chybí, důsledkem je rapidní nárůst tělesného tuku.

Že je správné a vyvážené složení jídelníčku pro naše zdraví důležité, to vědí snad všichni. Ne všichni se tím ale bezpodmínečně řídí. Podle statistik to vypadá, že stále tloustneme a lenivíme.

Přitom by stačilo se řídit jednoduchou úměrou. Čím méně proteinů (bílkovin) bude obsahovat náš jídelníček, tím více na sobě budeme pozorovat nárůst tělesného tuku.

Bílkoviny v jídelníčku jsou pro náš organismus potřebné, bez jejich dostatečného příjmu se rapidně zvyšuje množství ukládaného tuku v těle.

Jak probíhala jedna z mnoha studií, které ukazují právě důležitost správného množství bílkovin ve stravě? Vybrané dobrovolníky na zhruba tři měsíce izolovali v přísně střeženém středisku, kde je rozdělili do dvou skupin.

Po dva měsíce muži i ženy z obou skupin získávali denně z jídla zhruba o 1000 kilokalorií víc, než bylo potřeba na udržování váhy. Každá ze skupin měla jiné množství obsažených proteinů, nikdo z nich neměl příliš pohybu.
Lidé ve skupině s nízkým obsahem proteinů (bílkovin) v potravě přibyli na váze mnohem více, než skupina s vyváženým poměrem proteinů. U nezdravě stravovaných osob bylo také až 90 % denního příjmu kalorií ukládáno jako tělesný tuk, přičemž u lidí s vyváženým poměrem bílkovin to bylo pouze 50 %, zbytek tělo spálilo.
Co z toho plyne? I když máte kalorií o dost víc než potřebujete, tak máte-li správné množství bílkovin, tloustnete mnohem pomaleji 🙂

Optimální množství přijímaných bílkovin

 Vědci podle zjištěných výsledků ze studie také upozornili na nepřesnost dřívějších tvrzení, podle kterých stačí ženám příjem bílkovin zhruba 46 gramů na den a mužům 56 gramů na den. Podle členů výzkumného týmu jsou obě hodnoty nízké, a aby nedocházelo ke ztrátě svalové hmoty, je potřeba u obou pohlaví minimální příjem 78 gramů denně. Doktor David Heber, vedoucí Zdravotnického centra pro zdravou výživu v Los Angeles, tvrdí, že většina lidí by měla získat zhruba 30 % z celkového denního počtu kalorií právě z bílkovin (pro srovnání: lidé s nízkým příjmem mají zhruba jen 5% obsah bílkovin).

Jsou i další problémy způsobené nedostatkem bílkovin?

Rozhodně ano. Problémů může být více, únavou a pomalou regenerací těla po cvičení počínaje, přes sníženou kvalitu vlasů, nehtů, pleti, dopady na imunitní systém konče. Chutě na sladké, chutě na různé pamlsky mezi jídly, pocity nedostatečného nasycení krátce po jídle – to jsou známky toho, že naše strava obsahovala nevyvážené nebo nedostatečné množství bílkovin.  Kolik potřebujete bílkovin konkrétně vy? Přesnou hodnotu s ohledem na Vaši stavbu těla vám spočítám. Kontaktujte mne pomocí formuláře ZDE a vše vám vysvětlím.


RNDr. Blanka Roučková

Od roku 2003 se zabývám problematikou výživy, regenerace, zdravého a trvalého zhubnutí. Zapomeňte na diety, které nefungují. Získejte vysněnou postavu i kondici stejně jako řada klientů před vámi. A hlavně – tuto kondici a zdravý životní styl si můžete udržet dlouhodobě. Za tu dobu mám stovky klientů, kteří zhubli svých 5-50 kg a celkově za sebou více než 8 tun zredukované váhy. Někteří váhu přibírali, výsledkem jsou desítky kg zdravě nabrané svalové hmoty. Hledáte fungující řešení? Já jsem již objevila svůj kvalitní stravovací režim nenáročný na čas. Pro svůj den potřebuji živiny i energii, abych mohla fungovat v práci i v dalších aktivitách.

Získejte bezplatnou analýzu stavby těla s telefonickou konzultací vašich výsledků. Vyplňte mi kontaktní formulář, kontaktuji vás zpět a domluvíme se.

Blanka Roučková

Poradce pro výživu a suplementaci, fitness trenér, váš wellness kouč

Nejsem zastáncem složitých řešení (jídelníčků, cvičení...) Mám ráda jednoduchost, protože základní jednoduché věci dokáže každý dělat jeden každý den. Mít výsledky je jedna věc, udržet si je trvale, je mnohem obtížnější. Proto se zaměřuji na základní zdravé návyky, které jsou trvale udržitelné. Definovala jsem to jako princip NEJPRVE TĚLU DÁVEJ, POTOM TEPRV BER. Funguje 100%.

Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů