Musím jíst pravidelně a vícekrát denně?

„Můj denní režim je značně nepravidelný, každý den to mám jinak.

Mám různé směny v práci, mám různá jednání a přesně nevím, jak budou dlouhá.

Nevím, jestli budu mít čas na oběd, někdy čas mám a někdy ne….“

Musím jíst pravidelně, abych zhubl(a)?

Můj názor je, že vůbec nemusíte jíst pravidelně, vůbec nemusíte jíst přesně 5x nebo 4x denně. Má to jenom jedinou podmínku. V těch jídlech, co jíte, musíte dát tělu veškerou potřebnou výživu. To je vše.

Lidé, kteří mají značně rozlítaný režim, nepravidelnou práci, nepravidelné jídlo a přesto jsou štíhlí a v kondici, mají jednu společnou věc. Když jedí, tak to nikdy není nevýživná zbytečnost. Strava má maximální výživu a žádné prázdné kalorie. Tito lidé využívají funkční výživu. Mají jídelníček obohacený o kvalitní funkční výživové doplňky. A umějí si udělat čas na cvičení. Třeba nepravidelně, ale pohyb tam je také.

Když jíme normální potraviny ze supermarketu (o kterých se stále více hovoří, že kvalitou jsou úplně někde jinde než tytéž potraviny v Německu atd.), tak rozhodně nemůžeme počítat s vysokou nutriční hodnotou. Proto po takových potravinách máme dříve hlad (mají málo živin, tělo si dříve řekne o další živiny), proto takových potravin sníme více (mají málo živin, tak nutriční nasycenost přijde později a mezitím spořádáme zbytečně velkou porci a kalorie naskakují). Takže taková cestička ven je jíst pravidelně, abychom předcházeli hladu, nesnědli toho zbytečně moc a tělo si zvyklo, že za chvíli zase dostane, tak to ty 3 hodiny prostě musí přežít.

Nebo nasadíme pravidelný režim, dbáme na zeleninu, snažíme se kupovat čerstvé potraviny na každý den, hledáme bio prodejny a výsledek je, že to bere spoustu času. Pokud nemáme k ruce služku a kuchařku, tak běžná žena s plným pracovním úvazkem, dvěma dětmi, které mají pár mimoškolních aktivit, bez babičky na hlídání, takový režim opravdu nestihne.

Dávání a braní.

Pořád je to o principu napřed tělu dávej, potom teprv ber. Pokud dáváte málo a průběžně, tak pořád jen dáváte a není čas brát. Pokud dáváte hodně, ale nekvalitního, tak pak není odkud brát. Nemáte čas, nemáte kondici, s postavou pořád nejste spokojeni.

Je fajn dávat tělu hodně, ale tak elegantně, abyste měli hodně času brát a hodně možností brát.

Braní od těla = hubnu, držím štíhlou postavu bez námahy, můžu si zamlsat, můžu si dát drink, můžu si dát flákací týden, kdy vůbec nejdu cvičit a nic se nestane…

Já začínám den vysoce výživnou funkční kondiční snídaní. To je už 15 letý zvyk, základ. Podle principu napřed tělu dávej to u mne znamená: tak, hned ráno dostaneš, co je třeba, nacpi se živinami, co se do tebe vejde, ať mám zbytek dne klid. Hotovo.

Kalorie se doberou snadno – cokoliv se přes den sní. Díky živinám metabolismus šlape, takže se toho dá sníst i víc.  V průběhu dne se ještě živiny doplní – zeleninový salát, ovoce, mezitím třeba porce extra vlákniny nebo antioxidantů, proteinová svačina, která může vhodně doplnit dortík a kafe v cukrárně a je to celkově POHODA. Jestli je svačina ve 3 nebo v 5 odpoledne, jestli je oběd ve 12 nebo ve 14 nebo vůbec a je pak velká večeře…. To je jedno.

Musím jíst 5x denně?

Z konzultací s klienty mám pocit, že lidé jedí pravidelně akorát v záchvatu předsevzetí, že začnou hubnout. Po týdnu až dvou to trochu vyprchá a po pár měsících radši zapomenou, že chtěli hubnout. Většina lidí měla pravidelné jídlo 5x denně naposledy v dětství na letním táboře.

Většina maminek se přiznává, že dětem dává pravidelně jíst (dokud jsou na mateřské), ale samy nemají čas si uvařit, nakoupit a odbývají se. Místo oběda si dají bagetu při procházce s kočárem, místo snídaně kafe a zbytek kašičky po dítěti a podobně u dalších jídel. Já jsem nebyla jiná a maminy, se kterými jsem se potkávala, na tom byly naprosto stejně. V parku u dětského hřiště zaháněly hlad a chutě čokoládou.

A potom za pár let? Dítě jde do školy, takže ráno se vyrábí kvalitní svačiny (které dítě ve třetině případů stejně nesní), ale na vlastní snídani a přípravu vlastní svačiny není čas.

A chlapi? Ti to odjakživa mají tak, že když jídlo není, tak si ani nevzpomenou, když jídlo je, tak se přecpou. Nějaké svačinky, nakrájená zelenina, to je zbytečné. Vždyť si někde něco dají jako vždycky.

Takže výsledek? 90% lidí nezvládá pravidelnou stravu každý den. A když je pravidelná, tak z poloviny není dostatečně výživná.

Řešení pro denní režim?

Funkční potraviny, které se nasadí do těch míst, která se přes den zvládají. Intenzivní doplnění potřebných živin dělá ohromný efekt. Pár zdravých návyků, které umožní tělu optimálně fungovat a vás vůbec nebudou omezovat. Chcete vědět, jak to může fungovat? Napište mi, pošlu informaci.

Chcete řešení na míru svým individuálním potřebám a režimu? Napište si o konzultaci.

Vyplňte kontaktní dotazník a vyžádejte si informace nebo konzultaci

 

Blanka Roučková

Poradce pro výživu a suplementaci, fitness trenér, váš wellness kouč

Nejsem zastáncem složitých řešení (jídelníčků, cvičení...) Mám ráda jednoduchost, protože základní jednoduché věci dokáže každý dělat jeden každý den. Mít výsledky je jedna věc, udržet si je trvale, je mnohem obtížnější. Proto se zaměřuji na základní zdravé návyky, které jsou trvale udržitelné. Definovala jsem to jako princip NEJPRVE TĚLU DÁVEJ, POTOM TEPRV BER. Funguje 100%.

Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů